Self Service Portal

Vi vil gerne introducere begrebet Self Service Portal for dig. Det er, som du måske har gættet, en portal hvor brugeren selv kan bestille en ønsket service.

Brugeren kan være hvem som helst - for eksempel en direktør, en HR-medarbejder eller måske en studerende.

En service er et åbent begreb, og skal også forstås sådan.

Eksempler på Services:

  • Brugeren har glemt sit password og skal bruge et reset
  • Bestilling af en ny mobiltelefon
  • Brugeren ønsker åbnet for sin daglige halve times adgang til Facebook
  • Bestilling af en buket blomster til en kunde.

Et andet rigtig godt eksempel på en automatiserbar service er On/Off-boarding af medarbejdere. Som disse eksempler viser, vil en service ofte være it-relateret, men kan også være meget andet.

Portalen er adgangspunktet mellem brugeren og den ønskede service. En velkendt portal er Apples App Store. En Self Service Portal er altså en slags App Store, hvor brugeren ikke bare kan anmode om apps, men om en hvilken som helst automatiserbar service, som brugeren er tildelt adgang til.

Her kan du se en lille video om hvad en Self Service Portal kan gøre for dig.

ROI input:

  • Reducer jeres HelpDesk-kø
  • Øg medarbejdernes motivation og produktivitet – tilbyd dem en portal der ligner det de kender fra Apple/Google verdenen
  • Eliminer risikoen for menneskelige fejl ved gentagne processer
  • Giv medarbejderne hvad de har brug for, når de har brug for det, fra ét centralt sted - forebyg derved anarkistiske it-miljøer udenfor it-afdelingens kontrol
  • Få konvergens mellem hvad forretningen tilbyder og hvad medarbejderne har brug for
  • Frigør operationelle ressourcer med automatiserede workflows, ikke bare i it-afdelingen men i hele organisationen
  • Få fuldt overblik over anmodninger, godkendelser, tildelinger og tilbagerulninger i jeres forretning.